LIVE 10.04.30.



09.09.11.

Csacsogunk

Cinkék

Követőradar:)

Qqts

Ká rokonáról

2009.05.13. 06:50 Ypszi

Ez még akkor történt, amikor a Nyár utcában laktam, Pesten, a Blahától úgy 5 percre, gyalog, és még a Prücsök Előtti Időszámításkor, de közel hozzá, így 97-98 nyarára saccolom.

Volt egy "piros" macska az utcában, amelyik rendkívül aranyos volt, újonnan kóborolhatott, mert semmilyen félelemérzete nem volt. Például fényes nappal az autók motorháztetején napozott fetrengve, és abszolút nem zavarta őt ebben a folyamatban senki és semmi. Kis barátságos volt nagyon, gondolkodtam is rajta, hogy esetleg hazavigyem a Cicó és Jess mellé, de nem mertem, mert nem tudtam, mit szólnának hozzá, na meg nem lehetett előre behatárolni, hogy mikor bukkan megint elő a vörös, szóval nem volt egy megbízható fajta :)

Egyik éjjel sétáltatom a kutyát az utcában, és azt látom, hogy a kis kölyökfelépítésű cicus nagyon nagyon szemez valamivel. Közelebb érve sem láttam jobban érdeklődése tárgyát, amikor meg odaértem melléjük, akkor meg nem akartam elhinni, amit láttam. (Bár anyu mesélte, hogy amikor még a patyolatnál dolgozott a nemtommilyen belvárosi utcában, egy bérházban, egyszer egy lakó vitte le a szemetet, és mikor felnyitotta a kuka tetejét, egy óriási kelgyó emelkedett ki belőle és kezdte el méregetni flegmán, mint kiderült, egy másik lakó éhes pitonja vagy boája volt, a lényeg az, hogy nem mérgeskígyó volt, viszont óriási, és az ember a nyolcadik kerületi dzsungelben más őslakosokhoz van szokva, nem ilyenhez, szóval nem értem, ezek után miért csodálkoztam a hüllő megjelenésén.)

Egy kb másfél méter hosszú vörös csík játszott farkasszemesdit a cilával, aki természetesen nem félt, ellenben rettenetesen kíváncsi volt a jövevényre, aki se nem ember, se nem cica, se nem kutya, és nem is galamb, a kukásautóhoz sem hasonlít, vagyis izgalmas egyéniség lehet, úgyhogy jó lenne játékra hívni.

Nos, bedobtam a kutyát a kapun, anyunak felszóltam (magasföldszintre nem nagy ügy), hogy nyissa ki az ajtót neki (Jess okos kis dög volt, elsétált ő egyedül is, csak megengedte, hogy úgy csináljak, mintha én is kellenék hozzá), aztán odamentem a két piroshoz, a macska feje már tíz centire volt a másikétől, én meg valahogy úgy döntöttem, hogy kevés az idő felidézni, hogy mit tanultunk a mérgeskígyókról, hogyan lehet őket megkülönböztetni az ártalmatlantól, és hiába nem mérges a lábatlan jószág, egy harapástól nem lesz boldogabb sem a macsek, sem én, de a harapó fél sem, mert biztos szájbaverem. Így aztán odamentem, felkaptam a cicát, és otthagytam a csodálkozom Ká-rokont.

Otthon Cicó őhölgysége nem örült az új látogatónak, úgy fújt rá, mintha a kedvenc radiátorát árvereztem volna el, vagy a dobozgyüjteményét. Az új lakó így ideiglenesen megkapta a fürdőszobát, ami nem jelentett gondot, mert a kád miatt egyértelműen nem ez volt a kedvenc helyiségük az állatoknak.

Következő napirendi pont, hogy mi legyen most? Na akkor felhívtuk a rendőrséget, hogy van egy kígyó az utcában, mit kell ilyenkor csinálni, kit kell hívni, erre kapcsoltak az állatos kollegákhoz, nekik leírtam milyen, aztán ki is mentem megnézni, hogy pontosítsam, de a disznó (ja bocs, elnéztem akkor:) bekúszott egy konténer alá, úgyhogy az emlékezetemre kellett hagyatkoznom. Ez alapján nem fogjátok elhinni! Komolyan! Leülni, megkapaszkodni!

Negyed órán belül kinn volt a rendőrség, lezárták az utcának azt a 10 méteres szakaszát mindkét oldalon egy keresztbeállt járőrkocsival, hoztak kutyát, állatbefogót, és mikor a hülye gyalogos ennek ellenére áthaladt a területen, leordibálták a haját a konténerhez érve, hogy ott van alatta, azonnal kotródjon a túloldalra! Hamar elfogták a dögöt, állítólag gabonasikló volt, a képet nézegetve valóban, szóval nem volt veszélyes, de hát sosem lehet tudni.  Le sem hülyéztek, hogy nem ismertem fel, és feleslegesen izélgettem őket, úgyhogy nagyon meglepődtem a helyzeten, mert nem ez volt a kialakult képem a zsarukról, és később be is bizonyították, hogy ez véletlen volt.
De az is lehet, hogy egy veszélyes kígyót üldöztek, azért jöttek olyan gyorsan.

 

(Az a rész, amikor miattam nem tudott elcsenni 3 ci fickó egy autót, később lesz elmesélve, ahogy az is, amikor egy betört autó mellett strázsáltam, míg meg nem jött a tulaj, és közben szemeztem azzal, aki betörte, és a piros cica történetét is később közlöm:)

szerintem: (5/5)
Savaztatok: (0/5)

32 komment

Címkék: állat sztori kígyó cila

A bejegyzés trackback címe:

https://ypszi.blog.hu/api/trackback/id/tr91118539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cho. 2009.05.13. 10:34:34

Hát ewz kemény. Engem is meglepett, hogy ilyen komolyan kezelte az ügyet a rendőrség.
Ez azért lehet így, mert pesten viszonylag gyakori, hogy megunt hüllőket raknak ki az utcára a kedves tulajok.
Találtak így már piranhát a margitszigeti tóban, anakondát valamelyik erdőben, stb.
Az anakonda és a piton marása nem halálos, viszont elképesztő ereje van, pár perc alatt megfulladsz a fojtásától.
Imádom a hüllőket, a kígyókat gyönyörű és tiszteletteljes állatoknak tartom.
A gabonasikló egyáltalán nem veszélyes. Tud harapni, gondolom fáj is de nem halálos. Szívesen tartanék itthon egyet, mert nagyon szép.
Ja és persze a rendőrség azt is számba vehette, hogy magyarországon ugye előfordul a keresztes vipera is. Főleg a Bükk hegységben ha jól tudom, de a nagyszüleim nyaralójánál (Duna egyik ágánál, Ráckeve környékén) is láttak már viperát.
Azzal meg óvatosnak kell lenni..
Akár el is kóborolhatnak lakott területekre, akár pestre is bár erre gondolom kicsi az esély. De megvan.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.13. 10:42:43

@Chosy: na igen, én is meglepődtem, és örültem is, de ha úgy vesszük, túlzásnak is vehetjük, ha figyelembe vesszük, hogy más esetekben meg hát hogy is mondjam, tojnak a dolgokra :(
mondjuk ez jó tíz éve volt.. aztán lehet, hogy jó időt fogott ki a sikló, és pont akkor jelent meg, amikor normális arcok ültek a yardnál:)
majd a tolvajos sztorimnál rájössz, mennyire szerencse volt ez az eset :)

Cho. 2009.05.13. 10:44:24

@Ypszi: Oké, kiváncsi vagyok :)

Ziebi 2009.05.13. 20:23:43

Jujj én nem szeretem a kígyókat.. :(
Valszeg meghaltam volna a rémülettől ha én nyitom fel azt a bizonyos kukát...

Koliban egyik szobatrsamnak volt egy halom siklója...hamar elköltöztem..nem volt gond amíg ben tvoltak, de egyszer az egyik elveszett..és mondták hogy ne ijedjek meg ha rám mászik...hát anyátok. Tudok hogy nem bánt meg minden, de én sem mászok be a terráriumába, ő se másszon az ágyamba...éldegéljen boldogan a saját környezetében.. :)

Nem bántanám őket, de mindenki maradjon meg a saját kis területén.. :)

Itt sok a csörgőkígyó, kíváncsi vagyok idén nyáron találkozom-e velük...tavaly elmaradt.. :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.13. 22:40:12

@Ziebi: én sem rajongok értük, de hát a cica akár veszélyben is lehetett volna, szóval az aggódás felülírta ezt a félelmet.. persze ha ember közelében lett volna.. akkor lehet nem izgatott volna..

az a baj, hogy pont hogy szeretnének a saját területükön lenni, csak mi nem hagyjuk :/

Cho. 2009.05.13. 22:43:35

@Ziebi: Csörgőkígyó? Ausztrália vagy Észak-amerika? Hirtelen ez a kettő ugrott be. Jó helyen laksz :D

Cho. 2009.05.13. 22:44:45

@Ypszi: Igen, a kis hülyék nincsenek hozzászokva az efféle veszélyhez. Bezzeg a sivatagi állatok tudják, hogy a kígyóval játszani nem jó dolog.
De egy városi macskának magyarázd már el, hogy mi az :D

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.13. 22:54:37

@Chosy: amúgy szerintem egy sikló harapása sem kellemes.. én mindig utólag ijedek meg.. amikor először elmeséltem a sztorit vkinek.. az meg megkérdezte,hogy nem féltél, hogy esetleg rádtámad a sikló? mire én.. öö.. bazmeeeeg.. nem.. eszembe sem jutott ez a lehetőség :)
az nem számít, hogy mikor felkaptam a cilát, a fejem max fél méterre volt a siklótól:) amit persze akkor még nem tudtam, h sikló

hú, ha pók lett volna, nem tudom mit csinálok :/

Cho. 2009.05.13. 23:21:20

@Ypszi:

A sikló nem támad.
Tudja ő is, hogy elég gyenge a védekezése, ezért nem is agresszív, inkább elmenekül gyorsan ha gáz van.
Én csak a vizisiklót nem szeretem, azért mert nem látod a viz alatt, ha épp a lábad körül úszkál :)
De amúgy nem félek tőlük, ha látom hol van, abszolút nem ijedek meg, sőt érdeklődő vagyok.

Ha pók lett volna, ugyanezt csinálod sztem :)
Nem gondolkodtál, gyorsan kellett cselekedni.
Bár egy krokodil esetén ezt nem ajánlanám... :D

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.13. 23:25:04

@Chosy: najó, de ő sem a megszokott környezetében volt.. és nagyon nem úgy tűnt, mint aki el akar menekülni, meredten nézte a cilát.. mikor elvettem, még akkor sem mozdult, csak később tekergett el... a félelem agressziót szül, az állatvilágban ez minden napos.. sosem lehet tudni:)

a krokodilnak egyelőre még nagyon kicsi esélye van :) ez nem miami:)

Cho. 2009.05.13. 23:27:29

@Ypszi: Na jó, de neked extra érzéked van hozzá, hogy körülvegyenek az extrém állatok még a leglakottabb belvárosi területen is :DD
Szóval sosem tudhatod.

Ezek szerint Ká éhes volt, és elvetted a vacsoráját. :P :D

Ziebi 2009.05.13. 23:27:37

Észak Amerika :)

Amúgy persze, tudom én hogy mi élünk az ő közegükben, de mondjuk tegyük fel a lakásom belülről hadd legyen már az enyém. Kint nem érdekel mit csinál, akár a kertben vagy valami...csak legyen egy hely ahova tudom hogy nem jön be...sajnos tényleg nem bírom őket. DE mondjuk a pókokat sem...brrr. Kiderül milyen állatbarát vagyok mi? Sajnos tényleg akkora bennem az ellenérzés velük szemben hogy nem tudok jó képet vágni hozzájuk. De a cilát valszeg gondolkodás nélkül kaptam volna fel én is. :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.13. 23:32:49

@Chosy: úgy nézett volna ki, mint a kigyó a kishercegben, csak folyton változott volna az alakja a kis izgága cicustól:D

@Ziebi: éljenek a mindent felülíró programok:) amúgy persze, értelek én, nekem is sokszor az odacsapás az első reflexem, ha betéved vmi, és a porszívóval is kegyetlenül bánok... a dalázsnál is remegett később mindenem, hogy úristen micsoda életveszélyben voltam (aztán lehet h tényleg, ha még a szúnyogcsipésre is allergiás vagyok - a nyár nekem kalciumtablettákkal telik, megelőzésképp, bár tudom, h elméletben nem sokat számít)

Cho. 2009.05.14. 01:09:46

@Ziebi: Ezek szerint Arizona környékén élsz. Ha jól tudom, arrafelé honos a csörgőkígyó leginkább, főleg a gyémánt csörgőkígyó ami az egyik legveszélyesebb faj.
Az, hogy bemennek a házba az nagyon durva... Tuti fosnék. :))
Pókoktól meg aztán VÉGKÉPP.
23 év után sikerült leküzdenem a félelmemet a sima kaszáspókkal szemben, de egy tarantulát már tuti nem emésztenék meg egykönnyen.
Nekem ott rettegés lenne az élet :D

Cho. 2009.05.14. 01:11:16

@Ypszi: Ja, Kirajzolódott volna a cicaforma, kontúrban :DD

Az a gáz, hogy nem tudom, hogy allergiás vagyok-e a darázsra, mert még sose csípett meg - mindig elfutok -. :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.14. 01:17:30

@Chosy: Salt Lake Cityben laknak, és nagyon irigyeljük őket:)

Most gondolj bele, hogy a denevérnél rögtön az a nagy pók ficcent be az agyamba.. azt hittem ott halok szörnyet.. egyébként a nagy pókkal azért kisebb a gond szerintem, mert jobban látod, hol van, és talán nem olyan gyorsa, mint azok a kicsik.. egyszer komolyan mondom, rámugrott egy nekifutásból.. azóta nem merem megközelíteni őket, csak porszívóval a kezemben...

Ziebi 2009.05.14. 01:24:34

Nekem a pók amúgy csak egy bizonyos méret és lábszár vastagság felett vágja ki a biztosítékot. Állatbarát ide vagy oda, de egy tarantulát bizony agyoncsapnék ha nem halnék meg előbb szívrohamban ...:)

CSörgőkígyóból van itt sok, de mi csak kijelölt útvonalakon mászkálunk, ott is bottal... :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.14. 01:29:06

@Ziebi: túl nagy foltot hagy maga után.. újra kéne festeni a lakást :)
jaj.. egyébként amit utálok, azok a husos pókok.. pfuj.. grr.. jaj.. áááá.. nem akarok rájuk gondolni:)

és vannak kis táblácskák az út szélén? kis kigyóka áthúzva piktogram? :))))
én egyszer kiraktam a szobám ajtajára a Cicó képét, piros körben áthúzva, hogy ne jöjjön be.. de nem érdekelte:)))

Ziebi 2009.05.14. 06:14:02

Nem, nem piktogrm, na majd fotózok ilyen táblát nektek. De kiírják hogy ez most kééégyós terület, és ne inzultáld őket ha szembe jönnek, fordulj vissza ha útonállnak, és szólj a vadőrnek. :)

Szerintem Cicó egyszrűen csak másképp értelmezte a dolgot, macskául biztos azt jelenti hogy a képen szereplő állatka VIP vagy VIA és így is bánnak vele abban a helyiségben :D

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.14. 06:32:50

jó, aszittem a kigyónak raktak ki táblát :))

eccer mikor kis időt üllőn töltöttem, a szomszéd nagyon hülye volt, és marhaságokkal zaklatott minket, kertes házban laktunk, és egyszer azzal jött, hogy átmennek tőlünk a csigák. és ezért kiabált..
én meg kiraktam pár kis táblát, csiga áthúzva.. mondom neki, én megtettem mindent, ha nem értik a nemzetközi jelzéseket, arról nem tehetek:)))

Cho. 2009.05.14. 08:54:32

@Ziebi: Nekem is a húsosabbak ijesztőek leginkább.
Az ilyen kis vékonylábú szarcsimbók pókoktól már nem félek, mint mondtam, rájöttem, hogy az egyáltalán nem rémisztő.
De nagyon ki tud rázni a hideg egy vastag szőrös lábú izétől :)))

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.14. 11:57:04

@Chosy: hát ilyen kis vicces gyerek vagyok én.. sajnos a pszichomókust ma nem győztem meg :(

Cho. 2009.05.14. 12:26:23

@Ypszi: Miért jársz pszichológushoz, ha nem vagyok indiszkrét?

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.14. 12:35:23

@Chosy: bipoláris affektív zavar kevert tünetekkel, idézem: kínzóan megélt nagyfokú hangulati ingadozás, változó mértékű aktivitás, csökkent frusztrációs tolerancia, alvás/ébrenlét ritmus felborulása, insomnia
amúgy premorbide bipoláris alkat vagyok, ami nem tudom, hogy mit jelent:)

de írtam erről nem is olyan rég (azt hiszem:) már nem emlékszem:)

Cho. 2009.05.14. 13:50:32

Tregyél ki egy kereső-opciót a blogba, mert akkor rákeresek a postra és elolvasom.

Ziebi 2009.05.14. 20:03:08

Chosy: nekem van egy olyan mondásom gyantázás előtt hogy: most olyan a lábam mint egy póknak :D Nem olyan vékony, hanem olyan szőrös :D

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.15. 04:17:15

@Ziebi: gyantázás.. sosem értettem, azt hogy bírják elviselni az emberek.. na meg nekem sose sikerült, mert mindig csak rámragadt..
akkor már inkább a csipesz.. szép, komótos munka, de mármikor abba hagyhatod..
mondjuk nem vagyok egy csubakka, könnyen beszélek:)

Ziebi 2009.05.15. 06:30:50

Először én is visítottam, és megfogadtam hogy bizisten én sohatöbbet. Aztán olyan sokáig nem nőtt vissza, hogy azt mondtam, egye fene. Most már szinte csiklandozó érzés :D És én se vagyok állítólag csubakka :D

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.15. 06:38:53

@Ziebi: én elszöszmöszölök a csipesszel:) aprólékos, lenyugtató munka:) és nem leszek tiszta ragacs, amit aztán csak lenőni lehet :)

Ziebi 2009.05.15. 06:51:22

Elárulok egy titkot. :) Nekem a Kedves megcsinálja, és olyan profi, hogy egy cseppet se ragadok utána :D Ócsóbb mint a kozmetikus :) Nekem nincs türelmem szöszmögni :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.15. 07:09:50

@Ziebi: egyébként én azt vettem észre, h igy egyre könnyebb kihúzkodni őket, és egyre kevesebb jön elő.. nemtom a gyantánál ez hogy van.. ja.. és nem pirosodik összevissza az ember tőle:)
süti beállítások módosítása