LIVE 10.04.30.



09.09.11.

Csacsogunk

Cinkék

Követőradar:)

Qqts

Itthon - összefoglaló 1.

2010.06.20. 13:43 Ypszi

Uhh, elfáradtam. Gondoltam én arra, hogy majd időnként írok, hogy mi meg hogy és merre, de nem sok időm/energiám volt rá. Na akkor nézzük, kb sorjában.

Hajnalban indultunk autóval Miskolcról, sikeresen felvettem a kapcsolatot a párral, akik szintén azzal a géppel indulnak, szintén a barátnőmhöz, D-hez. Hogy érthetőbb legyen, meg kell említenem (ha még nem tettem), hogy D szállásokat ad ki magyaroknak Londonban, segít az álláskeresésben is (van állásközvetítő ismerőse). Ferihegyen persze éppen pisilés közben ért utol a pár, hogy megérkeztek, de le fognak merülni, ilyen az én formám :) Amúgy megtaláltuk egymást könnyen, és még szerencse, hogy nem tömtem dugig a pakkom, mert nekik az egyik csomag meghaladta a 32 kg-t, és át tudtuk rakni hozzám. A vicces az volt, hogy csomagonként 32 kg-t lehet feladni. Egyik csomaguk 16 volt, másik 34 (a 16osba már nem fért semmi, azért jöttem én a képbe). Megkérdezik, hogy össze lehet-e vonni a kg-kat, erre a csaj okosan azt mondja, hogy igen, van ilyen, de akkor sem lehet több a csomag 32kg-nál/db, mert a munkások nem emelhetnek, csak 32 kg-t. Vagyis nem lehet összevonni. Na mindegy. Persze a munkások a 32-t sem emelték fel, mert  az úton rendesen megtépázódott a bőröndjük. A vadiúj pakk szétszakadt teljesen, szerintünk inkább rugdosták, mint emelték. Vagyis maradhatott volna 34kg ezekszerint :) Még szerencse, hogy egy ideig nem szándékoznak hazatérni, így nincs gond, hogy mibe pakoljanak.

A sofőr, aki értünk jött, szerintem kikészült tőlem az úton, természetesen végigdumáltam a közel 1-1,5 órát, míg D-hez elértünk.

Rögtön érkezés után belekóstolhattam D munkanapjaiba, még vasárnap is jönnek az emberek, szerződéskötés, lakbérfizetés, ezer telefon, nem csoda, ha nagyon fáradt. Amíg nála voltam, végighallgattam jó pár eligazítást, szerződéskötést, tanácsadást, volt pár érdekes figura, erről később :)

Első nap, mikor elmentünk vásárolni, D fel akart vágni a self-scan nevű ügyes szerkezettel, de én már felkészült voltam, nem estem hasra. Csak attól, ahogy a boltban az alkalmazott az öreg nénivel tolja a kosarat, és segít neki bevásárolni, vagy az épp 3 mp-e leállt self-scanhez ugrik és már pötyögi is a kódokat, hogy újra működjön, vagy amikor az útba teszem a csomagot, és majdnem felborul azon, ő kér bocsánatot. Na, ezen már csodálkoztam:)
Ilyen self-scanből két fajtát láttam, két boltban. Az egyikben egy karra zacsik voltak téve, és abba kellett rámolni, a másikban meg egy nagyobb lapra kellett pakolni. Sőt, ezeken a helyeken még kp-t is lehet kivenni, amikor kártyával fizetsz, kérhetsz "visszajárót", ez az egyik legolcsóbb kp-felvételi mód, mert vásárlásnak veszi, és nem készpénz-felvételnek. Főleg akkor éri meg ez, ha a magyar számládat vagy kénytelen használni. Persze, ha jól tudom, ez a "rendes" kasszáknál is lehetséges, de ott nem jártunk :)

2 komment

Címkék: london

A bejegyzés trackback címe:

https://ypszi.blog.hu/api/trackback/id/tr232095556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

euthymia · http://bayofbengal.wordpress.com/ 2010.07.05. 10:14:43

:) igen, a pénztáros néniknél is lehet kérni visszajárót, akarom mondani kpfelvételt. (erről írtam valahol régebben)
Ha bármi segítség kell,bár neked van ismerősöd, de azért csak szólj, ősztől visszatérünk a gyarmatokról és szívesen...
amúgy kint minden kártyás felvét ingyé' van (mármint ködösbeli kártyákkal).

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2010.07.05. 10:27:45

@euthymia: régebben még nem olvastalak :)

Szólok persze, én olyan vagyok, hogy szólok, ha valami bajom van, vagy kell valami. Egy kérdést mindig megér :)

Nekem itthon is ingyen van minden, mert a bankban még azt hiszik, hogy ott dolgozom :))
süti beállítások módosítása