LIVE 10.04.30.



09.09.11.

Csacsogunk

Cinkék

Követőradar:)

Qqts

A Tudás

2009.09.02. 17:47 Ypszi

Azon gondolkodom egy ideje (jójó, túlzás...:), hogy tegyük fel, van valaki, akiben megbízol, és elhiszed, amit mond, mert már háromszor benyögte a nyerő lottószámokat (még húzás előtt), és megjósolta, hogy a Frici cicának csak háromlábú kölykei lesznek, szóval mindegy, hiszel neki, és akkor ez az ember megmondja neked, hogy mikor halsz meg. Teszem azt, legyen mondjuk a válasz: 40 éves korodban. (Senki nem mondott ilyet, de azon filózni, hogy találok egy efféle tartalommal rendelkező papírt a szerencsesütimben, elég nagy badarság lenne.) Vagyis ugye a lényeg, hogy elhiszed, mindegy miért, most ez a minta, olyannal most nem foglalkozom, hogy nem hiszek neki.

Tehát, ha te most ezt így "tudod", akkor mi lesz? Élünk boldogan, felhőtlenül, egészségesen, aztán egyszer csak 40 évesen meghalunk? Esetleg elébe megyünk a dolognak, hogy a franc essen bele, csak azért is én döntök, hogy mikor!? Vagy várunk reszketve, aztán felsóhajtunk, ha elmúlt?
Megváltozik-e az életünk? Belekezdünk-e sokféle dologba, meg újdonságokba, lévén már csak mondjuk tíz év van hátra, és a fenébe, még nem úsztam cápákkal! De igazából nem ez érdekelne, ez csak mellékes duma.

Mondjuk, teszem azt 35 évesen elüt egy kamion, vagy vonat, mindegy, kevés esély van a túlélésre. A tudat, hogy 40 évesen halsz meg, megváltoztatja-e a sorsodat? Mert mi van, ha nem tudjuk, hogy akkor halunk meg, meglátjuk a vonatot/kamiont/grizzlyt, beszarunk, feladjuk, meghalunk, ha meg tudjuk, akkor nyugisan állnánk ott, hogy bakker, ez gáz lesz, de van még 5 évem, ez még nem az én időm? Ez a tudat adhat-e erőt ahhoz, hogy az ember túléljen durva dolgokat? Ez is egyfajta hit, nem?  Az agy annyi mindenre képes. Be lehet így "csapni"?

Ha történne valami extrém baleset, akkor vajon kinek van nagyobb esélye a túlélésre? Aki "tudja", hogy még van X éve hátra, vagy aki nem? Oké, oké, hangosan gondolkodom, de mostanában ilyeneken filózok, a megállíthatatlan autó és az áttörhetetlen fal találkozása túl unalmas (szerintem felrobbannak, oszt jóvan.)

Persze a kérdésen tovább is lehet menni.. vajon mennyiben változtat meg minket az, hogy tudunk valamit, és az h rendíthetetlenül hiszünk (NEM vallásra gondolok, arról nem akarok beszélni, és kész, nem nem nem!), legyen az elv, ember, bármi (kivéve ugye a vallást.. persze, majd hagyok kiskaput!)

És itt van a másik fele a kérdésnek. Ugyanazzel a kamionnal stb. találkozol 40 évesen. Vajon a tudattal, vagy anélkül van nagyobb esélyünk a túlélésre? A tudás a fejünkben vajon azt mondja- e, hogy apám, erről beszélt, megmondta!?
(Tételezzük fel, hogy nem szakad ki a szivünk, és nem vág félbe a szerkezet, oké? Nem akarok ilyen belekötéseket látni, ééértem? Mert ugye most nem ez a lényeg:)

Annyit tudok csak, hogy az agy rettentő dolgokra képes, de talán a negatívumokra fogékonyabb, talán az a válasz, hogy a 35 évesen nincs több esélyünk a túlélésre a tudattal, viszont 40 évesen már esély sincs rá, még ha az a kamion csak egy lovaskocsi is :/

Vajon?
(és margarin?)

51 komment

Címkék: gondolat

A bejegyzés trackback címe:

https://ypszi.blog.hu/api/trackback/id/tr91355373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cho. 2009.09.02. 17:53:47

"Ha történne valami extrém baleset, akkor vajon kinek van nagyobb esélye a túlélésre? Aki "tudja", hogy még van X éve hátra, vagy aki nem? "

Szerintem mindenképpen annak van több esélye, aki nem tudja a jövőjét. Elmondom, miért gondolom így.

Az az ember, aki az ismeretlennel néz szembe, sokkal több energiát fektet bele a dolgok leküzdésébe (talán a félelem miatt) mint az, aki "pökhendi" legyintéssel azt mondja: "pff, minek küzdjek, úgyis túlélem"..

A jövő titokzatossága miatt teszük vagy nem teszünk meg dolgokat a hétköznapokban. Teszem azt, ha tudom, hogy 30 éves koromra öröklök egy házat, akkor nem veszek fel lakáshitelt. De ha nem tudom, persze, hogy belevágok, hiszen ki tudja mi lesz majd akkor jó sokára.

Persze lehet, hogy ez hülyeség.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.02. 18:28:31

@Chosy: én úgy gondolnám, hogy aki úgy véli, nem ez az ő ideje, akkor nem legyint, és nem nemküzd, hanem egyszerüen nem "hiszi" el, hogy mi történik vele, és talán pont ezért tud ellene jobban küzdeni..

De ez talán emberfüggő is, hogy ki hogyan viselkedik helyzetekben.. :)

Egy lakásvásárlás aktív dolog, amin én filózok, inkább passzív.. de persze értelek..

Minden lehet hülyeség, és pont fordítva, attól függ, mikor, kinek, hogyan mondja kicsoda, micsodáról :)

mooncat · http://rajzoltam.blog.hu 2009.09.02. 20:45:44

én az Ypszi változatára szavaznék. az, hogy hiszel valamiben, hogy márpedig úgy lesz, kizárja a kudarc lehetőségét, ez meg sem fordul az ember fejében. míg ha valami a küzdés szintjén van, abban benne van az elbukás lehetősége is.

persze ez csak akkor működik, ha a hitnek tényleg akkora az ereje, ahogy feltételezzük.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.02. 20:49:20

@mooncat: ez nem szavazás :) csak hangosan gondolkodtam.. persze egyetérteni lehet, nem tiltom meg.. jót tesz a személyi kultuszomnak :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.02. 20:52:26

hitről annyit.. h pl Anthony Quinn-nel volt, mikor a Quasimodot játszotta , hogy úgy átvette a szerepet, h már magától járt görnyedten, és felpuffadt az arca, már maszk se kellett a végére.. :)

ez is az agy kreációja, elég volt csak elhinnie a szerepet :)

Ziebi 2009.09.02. 23:46:13

szerintem mindenkinek igaza lehet, annyira mások vagyunk, és még mi sem vagyunk egyformák minden nap. :)

Én néha úgy érzem, de jó lenne tudni, meddig az addig, és akkor "beosztanám" az időmet, stb... Pedig ez nem biztos hogy jó, mert egy árnyékként vetülne a hétköznapokra. Legalábbis most így látom. Mert ugyebár nem tudom, szóval nem tudhatom. ez így érthető? :D

Amúgy meg minden nap úgy kell lefeküdni, hogy akár lehet hogy az volt az utolsó, és akkor nincs baj. :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.03. 07:54:28

@Ziebi: mondjuk sztem akkor lenne jó tudni, ha kevés az idő.. hogy tudjak mondjuk gazdit keresni a ciláknak, meg ilyesmi:) bár lehet h úgy megijednék, h ki se kelnék az ágyamból :)

mooncat · http://rajzoltam.blog.hu 2009.09.03. 08:16:30

a "szavazok"-ot csak képletesen mondtam, egyfajta szófordulatként. :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.03. 08:25:26

@mooncat: bocs, néha rossz a felfogásom.. csak véletlen sem szeretnék itt vitákat (nem mintha többszázan tolakodnának ide, hogy ebből gond legyen:))

P_anka 2009.09.04. 20:44:57

Szerintem 35 évesen jobban túléli, 40 évesen meg könnyebben belehal. Hiszek a hit erejében :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.04. 20:48:14

@P_anka: hát ez lesz az, amit nem fogok tesztelni :D

P_anka 2009.09.04. 20:57:56

@Ypszi: Örömmel hallom :) Nem is ajánlanám, mert aztán kapnál a kamionnal! :D

Lobra · http://ross-satyr.blog.hu 2009.09.05. 22:34:09

Szépek az ilyen képzelgések, de a földhözragadt gondolkodásommal látni vélek a gondolatkísérletben néhány buktatót.

1. Ha az abszolút szavahihető személynek volt már egy, csak egyetlenegy jóslata, amely nem teljesült be, akkor ez megismétlődhet a vizsgált jóslattal is.
2. Nem elég pontos meghatárzás a "negyven éves korban". A negyvenedik születésnaphoz képest mikortól meddig mondhatja az ember jogosan, hogy "negyven vagyok"?
3. A hasonló kérdésfelvetésekbe nem tudod nem belekeverni a vallásos hitet.
4. Persze értem, hogy a fő kérdés: ilyen információ birtokában változtatnál-e eddigi életeden.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.05. 22:40:47

@Lobra: 1. megmondtam az elején, hogy ez nem opció, nem ez a lényeg :P
2. 40 évesen= 40. és 41. szülinapod között, vagy ahogy te értelmezed a 40 évest, ha neked mondanák :)
3. nem akarok hasonló kérdésfelvetést, én ezt vetettem fel, és a vallásnak ehhez nincs köze
4. igen.. de mi lenne ha mondjuk arra vetted volna a fáradtságot, hogy megosztod a véleményed, ahelyett, hogy kötekedsz?:P

Lobra · http://ross-satyr.blog.hu 2009.09.06. 20:39:37

1. Oké, tényleg megmondtad. Ezt a pontot visszavonom.
2. Ez is rendben. Én kb. úgy értelmezném, hogy (ha csak tőlem függ a besorolás) 39,5 és 40,5 között mondanám magamat 40 évesnek, vagyis én is legalább egy teljes évi rettegéssel számolnék.
3. Szintén rendben, a kiinduló feltételeknek az én értelmezésem ellentmond, logikailag tehát ez a pontom sem létezik.
4. Kötekedési szándékom nem volt, és azt is elfogadom, hogy ez alkalom lehetett volna a véleményem kifejtésére. Sajnálom, de nem tudok addig véleményt kialakítani, amíg nem vagyok képes beleélni magamat egy szituációba, amely az általam ismert törvényszerűségek alapján soha nem jöhet létre. Ennek azért van egy pozitív következménye is: nem igazán tudnék ellentmondani bárki másnak, aki képes véleményt kialakítani ebben a kérdésben.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.06. 20:43:05

@Lobra: :)) tehát nem tudod elképzelni, hogy valakinek elhiszed? mindegy hogy miért? mondjuk mittomén egy jósnak, aki eddig MINDENt eltalálta? (nem mintha annyira hinnék a jósoknak).. vagy semmilyen formája nem lenne, hogy belédültessék a bogarat?

Fura, mert én sem hinném el senkinek ezt, elég szkeptikus vagyok, de azért el tudok rajta gondolkodni, hogy vajon mi lehet.. de lehet, hogy nekem túl sok a fantáziám:)

Lobra · http://ross-satyr.blog.hu 2009.09.06. 20:56:11

@Ypszi: "...semmilyen formája nem lenne, hogy belédültessék a bogarat?"

Biznyára létezik olyan módszer, amellyel el lehetne érni, hogy elhiggyek egy állítást, amelyet korábban nem hittem el (csak néhány ötlet: "megtérés", agymosás, célzott agyterületi ösztönzés, mit tudom én). De ennek előbb be kellene következnie ahhoz, hogy az alapkérdésről bármit is mondhassak.

Ha "túl sok a fantáziád", akkor vigyázz rá, hogy ez így is maradjon. Szerintem nem a blogolás az egyetlen mód a gondolataid megosztására, a beírásaid (igaz, hogy csak az én laikus véleményem szerint) "többre" jogosítanak.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.06. 21:01:07

@Lobra: a bogárültetés nem azt jelenti h elhiszed, hanem h nem utasitod el egyértelműen a dolgot, és néha azért beficcen, hogy bakker mi van ha mégis igaza van?:)

Többre? ööö.. ez most aféle elismerő pók akart lenni? mert akkor köszönöm:)
igyexem is többet kihozni, de az idő :)

Lobra · http://ross-satyr.blog.hu 2009.09.06. 21:10:39

@Ypszi: Ad 1, beficcen: Nem ficcen be. Az idő... :)
Ad 2, elismerő pók: Az bizony. Szívesen.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.06. 21:20:14

@Lobra: :))
(irulpirul)

én mondjuk kiváncsian várnám azt az időpontot.. persze ha vmi rosszul alakulna, akkor valszeg hirtelen elhinném tényleg (mondjuk pont akkor betegednék meg), de amúgy igazából gőzöm sincs, hogyan fogadnám az ilyesfajta jóslatot.. az tuti, hogy amíg messze van az időpont, addig sehogy :)

szoktam néha ilyeneken gondolkodni :)

Lobra · http://ross-satyr.blog.hu 2009.09.06. 21:50:07

@Ypszi: Jó, akkor egy picit menjünk bele. Ne onnan közelítsd, hogy mit kezdenél érezni a megjósolt időponthoz egyre jobban közeledve, hanem hogy:
1. védett(ebb)nek éreznéd-e magad, amíg ez elég távol van,
2. hogyan folyna tovább az életed, ha a negyvenedik éved (akármit értesz is alatta) gond nélkül eltelik, és a negyvenegyedik is életben talál.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.06. 22:22:27

@Lobra: a két pontban felsorolt kérdés válaszának alapja, hogy hogy mit éreznék :)

védettnek semmiképp sem érezném magam, mert képes lennék úgy értelmezni, hogy max 40 évig élek, ergo addig bármi lehet.. de ettől még utólag sem érezném magam védettnek:) max arra gondolnék, hogy na, ez se jött be :)

elképzelni azért nehéz, mert hasonló szituban nem voltam, és ugye nincs olyan személy/gép/szerencsesüti, aminek jelen pillanatban hinnék (hacsak nem vmi rémes álom, ami bennmarad a fejemben), szóval csak filozofálgatni tudok a témán, hogy vajon mi van ilyenkor :)

ja és sztem ugyanúgy folytatódna tovább..

DE ha teszem azt elhinném, tényleg, és nem kergetném magam a halálba a félelmemmel (mert ez a másik véglet, amire képes vagyok), akkor valszeg felelőtlen dolgokba kezdenék, hogy hehe, sose halok meg bibibiiii:)))

De úgy őszintén nem tudom.. én 5 percenként máshogy viselkedem, és máshogy reagálok a dolgokra.. :)

Lobra · http://ross-satyr.blog.hu 2009.09.06. 22:41:15

@Ypszi: "...De úgy őszintén nem tudom.. én 5 percenként máshogy viselkedem, és máshogy reagálok a dolgokra."
Szerintem ez a természetes, kiváltképp fiktív szituációk elképzelése esetén. Mások talán kiszámíthatatlanságnak titulálnák ezt, én megpróbálom rugalmasságnak tekinteni. :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.06. 22:47:59

@Lobra: kiváltképp kevert bipolárisok körében :) sőt, nálam simán lehet, hogy az adott szituációt is percről percre másképp fogadnám.. aztán elfelejteném, ahogy mindent :D

Lobra · http://ross-satyr.blog.hu 2009.09.06. 23:17:12

@Ypszi: Nem vagyok tökéletesen tisztában a "kevert bipoláris" kifejezésnek a műszakitól eltérő elfogadott értelemzésével, halvány elképzelésem azért van arról, hogy a (megalapozatlannak tűnő, gyakori, néha szélsőséges) hangulatváltozással lehet összefüggésben; egyik szélsőértékére korábban talán a "depresszió", a másikra a "szuperaktivitás" kifejezést használták. De bocs, nagyot is tévedhetek, nem néztem most utána.

Azt azonban nem gyakran tapasztalom, hogy valaki önmagát jellemezné ilyen módon.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.06. 23:47:10

@Lobra: jól gondolod, a kevert az meg az, hogy a kettő tünetei egyszerre vannak jelen.. Ez nem jellemzés volt, hanem tény:)

Lobra · http://ross-satyr.blog.hu 2009.09.07. 00:02:37

@Ypszi: Ha ez tény, akkor egyben nyilván diagnózis is, vagyis van hozzá terápia. Ha ennek a terápiának orvosilag javasolt része a gondolatok közreadása, akkor az nagyon rendben van. Ha pedig "csak" saját elhatározás, akkor szintén rendben van.

Azt hiszem, nálam most egy kis telepfeltöltés esedékes, de később, ha kedved lesz, folytathatjuk.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.07. 00:10:02

@Lobra: igen, diagnózis, a terápia meg.. hagyjuk:) ezt majd később tán megirom.. gyógyszert kéne szedjek, de nem akaródzik.. a gondolatok közreadása pedig egyrészt közléskényszerből van, másrészt abszolút szabad elhatározás, de úgy érzem, nekem jót tesz.. (nem segit a bipoláris agyamon, de jó érzésem lesz tőle)

Na, emberek.. alvás.. mik vannak... :) najó, mostanában én is alszom naponta, ha nem is rendszeres időben, rendszeres mennyiséget...:)
Jó éjszakát! (A többieknek is.)

Lobra · http://ross-satyr.blog.hu 2009.09.07. 00:13:54

@Ypszi: Hogy neked jót tesz, az persze elsőrendű fontosságú. No most gondold tovább: hátha még másoknak is jót tesz, szintén jó érzésük lehet tőle (befogadóként).

Jó éjszakát mindenkinek, aki a releváns időzónában tartózkodik, és/vagy álmos, és/vagy más miatt készül jó éjszakára.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.07. 00:18:55

@Lobra: hát, ha másnak jót tesz, annak én csak örülök, bár túl sok bizadalmam nincs abban, hogy olyan ügyes lennék, de ha mégis elhinném magamról ezt, akkor azt hiszem igazán boldog tudnék lenni.

(elég akkor válaszolni, ha már megint ébren van, és van ideje:)

Lobra · http://ross-satyr.blog.hu 2009.09.07. 07:29:27

@Ypszi: Megint ébren vagyok, pici időm a reggeli rutin közepette arra van, hogy: majd a nap egy csendesebb időszakában kitérek a saját kétpólusú történetemre és a kikeveredésre.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.07. 07:34:03

@Lobra: jóreggelt! azt ne mondja, hogy maga is bipolárisos, mert akkor túl kicsi a világ :)

Lobra · http://ross-satyr.blog.hu 2009.09.07. 08:59:13

@Ypszi: Jó reggelt, és elnézést a korábbi tegezésért. A világ néha valóban túl kicsi, de a kérdezett értelemben nem vagyok bipoláris (már). A kritikus időszak kb. 25 és 40 év közé esett, persze sok szakaszban. Tudva, hogy minden történet egyedi, érdeklődés esetén szívesen kitérek részletekre.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.07. 09:00:51

@Lobra: nyugodtan lehet tegezni.. én szoktam magázódva poénkodni csak néha :)
öö.. én úgy tudom nem gyógyitható, max gyógyszerrel lehet tünetmentesiteni, de akkor is évekig kell szedni.. bár 25-40 közé, az pont 15 év :)

Lobra · http://ross-satyr.blog.hu 2009.09.07. 11:59:21

@Ypszi: Bocs, beesett egy kis munka... Érdekes dolog: a magázódás szerintem is sokkal gazdagabb stílusárnyalatok használatára ad alkalmat, és valóban forrása lehet ilyen fajta humornak; ezért én jobban kedvelem, mint a tegeződést.

Ha valaki a bipoláris állapot egyik "pólusában" tartózkodva úgy látja, hogy a világ igazságtalan, gonosz, ostoba, logikátlan, primitív, az nagyon téved. No nem a jelzőkben (amelyek itt persze állítmányok), azoknak legfeljebb a sorrendje vitás, hanem a jelzett szó definíciójában (amely itt persze alany). El kell jutni oda, mégpedig a "világ" átmérőjének fokozatos csökkentésével, amíg minden negatív állítás érvényét veszti. Ami pedig azon kívül esik, azt képes legyek másodlagosként értékelni.

Biztosan léteznek egyéb megoldások is, de tartok tőle, hogy azok fáradságosabbak.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.07. 17:03:51

@Lobra: ez megoldás lenne, ha gondolatbeli problémák lennének csak, de ez a betegség az agy kémiájából fakad, ergo csak így ez nem fog segíteni.

Amúgy igen, ha az ember a makrovilág helyett csak a kis mikrokörnyezetét nézi, akkor könnyebb, mondhatnám, önző módon egyszerűbb a világ. Próbáltam én már ezt, nem jött össze. Viszont legalább már egy ideje tudom, hogy ebből is adódnak problémáim, így talán könnyeben kezelem.

Egyetlen megoldás van, a gyógyszeres kezelés, esetleg plusz terápia, attól függ mennyire hogyan alakulnak a dolgok. Nade majd hamarosan megfogalmazódik bennem írásban is, hogy én ezt hogyan látom.

Lobra · http://ross-satyr.blog.hu 2009.09.07. 17:26:53

@Ypszi: Pontosan értem, amit írsz. Pontosan tudom azt is, mi az, amitől a kívülállónak ilyenkor tartózkodnia kell.
Ha bízol a gyógyszeres kezelés (vagy akármi más) sikerében, akkor segeíteni is fog. Várom tehát, hogy megfogalmazódjék benned, hogyan látod, és hogy le is írd.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.07. 17:42:15

@Lobra: bízom is, meg nem is.. pont az a lényeg, hogy nem biztos hogy azt tartom sikernek, amit más is.. pl az orvos:) nade egyszer leirom, már pár hete fogalmazódik

Lobra · http://ross-satyr.blog.hu 2009.09.07. 18:11:26

@Ypszi: Igen, említetted már, hogy nem mindig tartod be a gyógyszer-adagolást. Ilyenkor még mindig bízhatsz abban, hogy helyesen hallgatsz a szervezetedre, amikor kihagysz egy adagot.

Mindez, meg a nem-alvás, hogyan befolyásolja a napi munkavégzésedet? (Remélem, nem túl személyes a kérdés; ha az, hagyd figyelmen kívül.)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.07. 18:13:43

@Lobra: az altatókét nem tartottam be mindig.. a rendeset szedtem, de már nem.. abból nem szabadna kihagyni kicsit sem.. sokkal veszélyesebb, mintha nem is szedtem volna egyáltalán..

Nincs napi munkám. Nem dolgozom.. ezzel az életmóddal nem lehet mókuskerékben élni :(
vagyis.. annyira nem vagyok szomorú, de egy olyan munka jó lenne azért, amit emellett végezhetnék..

Lobra · http://ross-satyr.blog.hu 2009.09.07. 19:47:59

@Ypszi: Bocs az eléggé "szaggatott" jelenlétemért, mert noha papíron egyedülálló volnék, a tágabb családban sok a tennivaló.

A gyógyszereket illetően -- elismerve, hogy minden emebr esete eltér mindenki másétól -- kicsit sablonosnak tűnik nekem az a mondás, hogy a kihagyás veszélyes. De beismerem, hogy amúgy is elég szkeptikusan szemlélem a nem teljesen kézzelfogható betegségekre szakosodott gyógyítók tevékenységét.

Ami a munkát illeti, megértem a szituációt. Biztosan találsz majd olyan tevékenységet, amely nem csak hogy összeegyeztethető az adott helyzettel, de még javít is azon.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.07. 19:52:47

@Lobra: ne kérj bocsánatot, ez nem online csevegés :) az írás megmarad, megvár :)

Na majd a gyógyszerekre is kitérek a gondolatmenetben.

Hát, egyelőre nem találtam.. a szakmámat is feladtam, nem emiatt, de azt már nem akarom csinálni. Az írás jó lenne, az feküdne, de ugye nem vagyok képzett ebben sem, stbstbstb... :) ráadásul a határidő és én nem vagyunk jóban.. semmilyen kötelező dolgot nem vagyok képes megcsinálni.. tehát hiába van előttem mondjuk 15 túrórudi, amit alapesetben simán felfalnék, ha meg KELLene ennem, egy falat se menne le a torkomon, bármilyen éhes is lennék.. szóval semmilyen korlátot és kényszert nem tűr el az agyam... :/

tündérbogyó 2009.09.08. 18:50:46

@Ypszi: nem akarok dicsekedni, de magam is bipolárisos volnék.
kicsi a világ, sok a bipoláris, ez van. csinálni kéne egy klubot, bipoláris teadélutánokkal, hm? :D áhh, úgyse menne el senki, mert vagy ideje nincs vagy kedve.:D
én egyébként pont negyven évesen akarok meghalni, az a legjobb, soha nem leszek ráncos és szenilis, de már megrendeztem pár filmet... legjobb időpont meghalni.
sztem teljesen mindegy, hogy tudod-e előre, mert az a kamion úgyis jön. amit megírtak a sorsodban, azt nem tudod megváltoztatni, sehogy.
na puszi, ez voltam én

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.08. 19:02:27

@tündérbogyó: de azért lenne jó a teadélután, mert senki nem várna ott másra feleslegesen :D

De a dolog pont arról szól, mármint hogy én azon filózok, hogy mi van ha csak azt hiszed, hogy meg van írva a kamion? Mármint lehet hogy későbbre van írva, és kombínó :) szóval hogy maga az, hogy te mit hiszel, az mennyire befolyásolja az életedet-halálodat..

Lobra · http://ross-satyr.blog.hu 2009.09.09. 10:05:42

@Ypszi: Hahó. Szerintem az a trükk, hogy nem elkerülhetetlen az a truck.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.09. 13:58:46

@Lobra: nem hát.. itt a lényeg az, hogy te vmiért elhiszed, hogy 40 évesen tényleg meghalsz.
Nem pedig, hogy mi van megirva, vagy mi nem, az tök független ettől.

Lobra · http://ross-satyr.blog.hu 2009.09.09. 16:58:57

@Ypszi: Hát, ha már itt tartunk... Úgy tudom, minden (nem származtatott) tudományág alapjaiként olyan axiómák szolgálnak, amelyek bizonyíthatatlanok és cáfolhatatlanok, vagyis kénytelen vagy alhinni őket, hogy képes legyél bonyolultabb állítások megfogalmazására.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.09. 17:11:49

@Lobra: erre mondják, h nem exact? vagy nemtom, ez ugrott be hirtelen.. elég sokminden alapul "megegyezésen", mint a nullával való osztás, meg ilyenek :)

tündérbogyó 2009.09.09. 18:30:05

én nem hiszek abban, hogy az, amit gondolsz-hiszel, bármit is befolyásolna.
én is milliárdszor hittem már milliárd dolgot, és soha semmi nem lett belőlük. pedig minden asztrobuzi barátnőm azzal traktált, hogy CSAK hinnem kell benne, hát hittem is, mint az állat, de nem jött be soha semmi....
aha, ez is egy olyan általános érvényű, megbeszélt valami, hogy a "meg van írva" alatt azt értjük, hogy "megváltoztathatatlan", és hogy már nagyon régóta megírták már...
persze itt jön a paradoxon, hogy mi van, ha azt írták meg neked, hogy hidd azt, hogy 40évesen kamion van megírva, és emiatt halj meg.......
érdekes kérdés, ezt éjfélig lehetne csavargatni :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.09. 18:42:01

@tündérbogyó: hát ezért is tettem fel ide, mert én is ezer megoldásra jutottam :)

Amúgy ha egy asztroizé azt mondja neked, hogy ez vagy az lesz, akkor az marhaság, mert max azt láthatják a csillagok állásában, hogy minek van valószínűsége, a dolgok mostani állása szerint, ergo mindenen lehet változtatni.
Ez olyan, hogy ha hajlamunk vmi betegségre, akkor még nem biztos h megkapjuk, míg más, akinek a génjei tisztábbak ebből a szempontból, meg szépen bekapja..

Szerintem a gondolat tud befolyásolni, de inkább csak a negatív, a pozitív valahogy nem olyan hatásos :)
süti beállítások módosítása