LIVE 10.04.30.



09.09.11.

Csacsogunk

Cinkék

Követőradar:)

Qqts

Meleg(front?) van

2009.06.11. 18:07 Ypszi

Két napja van nagyon meleg. Annyira, hogy arra ébredek éjszaka, hogy izzadok mint egy ló, pedig max egy lepedővel takarózom. Tegnap már este 8 körül leszédültem a székről, igaz, nem is reggel keltem előtte, de este én ennél virgoncabb vagyok. Az egy dolog, hogy éjjel még úgy 2-3 órára felébredtem, a közeli hangpróbára (bár lehet, hogy az volt az előadás).

Ma meg órák óta fáj a fejem. Egy általános, nem túl erős fejfájásra nekem vagy a koffein, vagy az alkohol segít, attól függ, hogy tágítani kell-e az ereimet, vagy a vérnyomást növelni, ezt sosem tudom előre. Ma egyik se használt még, és most lesz az, hogy felhasználom az utolsó fájdalomcsillapítót, és reménykedem abban, hogy olyan régen (nem is) vettem be utoljára, hogy a szervezetem vígan beépíti majd, és minden hávájdizsinapfény lesz.

Az már biztos, hogy a meleget nem bírom, se ha van, se ha jön. Volt egy időszak, mikor a combom belsejében lüktetett úgy az artériám, hogy majd' megőrültem a fájdalomtól. Akkoriban ezt a hidegre is csinálta, szerencsére ez már nagyon ritkán fordul elő. A meleg nem nagy barát, főleg ha mozogni is kell benne (a munka is mozgás), vagy utazni, vagy bármi mást csinálni, ami nem vízmellett fekvés jegesteával. Így, ebben a formában a max hőmérséklet, amit még nehézség nélkül elviselek, úgy 18 fok körül van, és akkor még jól érzem magam. Úgy 22-ig még elvagyok, de 25 felett már szenvedek, nem kapok levegőt, a szívem kiesik, mintha pánikrohamom lenne folyton. Valószínűleg nem használ a nulla tüdőkapacitásom sem, nem túl jó az oxigénfelvételem.

Pedig jobban szeretem a meleget, mint a hideget. Túl sokat fáztam ahhoz kiskoromban, hogy ne szeressem. A hideget viszont jobban tűröm, csak a vesém és a talpam legyen becsomagolva, különben egy óra múlva rohanok.

Sokszor mondom, hogy egyszerűbb vagyok a lejtőnél, de igazából, ha ezeket is belevesszük, akkor nagyon nem :)

Viszont fel kéne készülnöm a melegre, mert 23-tól 30-ig Alicante-ban leszünk, aki lusta guglizni, annak közlöm, hogy Dél-Spanyolország. Nem hiszem, hogy hó esne majd. Persze nem sír a szám, hiszen örülök én ennek, de már előre látom, ahogy hisztizni fogok a látványosságok közelében, hogy melegem van, és pihenjünk, és nem akarok sehova se menni nappal, mert süt a nap, és nézzük meg az összes látnivalót éjjel kettőkor, és különben is meleg van. De ami jó lesz, az az, hogy nem feltétlen kell megszenvednem a tengernek azzal a tulajdonságával, hogy mozgóvíz, és az se lesz gond, ha a strandok tele lesznek, mert a háznak, ahol majd vendégeskedünk, van saját medencéje (mint ahogy ott mindnek), amit mi is használhatunk. Így aztán valószínű, hogy többet leszek vízközelben, mint tavaly, Horvátországban.

A vizet is szeretem, kár hog félek tőle, mert kétszer majdnem belefulladtam :)

13 komment

Címkék: meleg víz

A bejegyzés trackback címe:

https://ypszi.blog.hu/api/trackback/id/tr711179371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ziebi 2009.06.11. 19:03:42

No, akkor te is úgy mész nyaralni mint én, hogy egy csomü mumussal kell majd megküzdened, legalábbis a gondolatával mindenképpen... :) De jó lesz meglásd :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.06.11. 19:28:06

@Ziebi: annyira nem mumus, mert azért bemászok én a mozgóvízbe térdig, a medence meg még annyira sem ijesztő.. csak ugye nem úszom túl jól, de azért fennmaradok egy picit.. csak a szélén kell maradnom :)

Persza az lenne a legjobb, ha lenne ilyen alacsonyabb, lábáztató is :)

Cho. 2009.06.11. 22:08:49

@Ypszi: Talán röhejesen hangzik, de én a tengerbe elvből se megyek be deréknál mélyebbre, pedig versenyúsztam is, Dunát is úsztam már át.
De ez régen volt.
Mostmár "hálördögnek" van egy csomó fóbiám. Pl. hulla a vízben, vizisikló, pióca, cápa, medúza.
És úgy általában véve mostmár zavar, ha nem átlátszó a viz és nem látom mi van alattam vagy mellettem a vízben.
Medencében viszont jöhet bármilyen mély, szertem. :)

Ziebi 2009.06.11. 22:35:57

Tengerbe én sem megyek be nagyon, csak amíg tutibiztos alattam a talaj és kilátszik a vállam. Nem bízom magamban annyira...nem tudok olyan jól úszni...ja..és ezt is csak olyan helyen ahol vannak körülöttem, hogyha visítok meghallják.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.06.12. 05:49:37

@Chosy: akkor nem elvből nem mész be, hanem a fóbiák miatt :) a tengernek nincsenek olyan elvei, amik ellenkezőek lennének a tiéddel :))
hulla bárhol lehet, medencében is, sikló és pióca nincs tengerben, cápa még csakcsak, meg medúza.. én inkább az utóbbitól félek, mert az még derékmagasságban is elkaphat, ha nem jó helyen jár az ember.. persze kijelölt strandoknál erre azért figyelnek, és a cápa sem olyan jó úszó sekély vízben:)

Engem az zavar, hogy mozog a víz, és a vízben amúgy sem érzem magam biztonságban, és akkor még mozog is,meg lökdös, meg hiába megyek be derékig, jön egy hullám, aztán betakar.. neeem, ez nem nekem való :)

Cho. 2009.06.12. 09:47:52

@Ypszi: A cápa nagyon is jó úszó derékig érő vízben is. Sokan nem tudják, de a legtöbb cápatámadások nagy része derékig érő vízben történik, a maradék százalék pedig a szörfösöké.. :D
Igen, a víz eléggé lökdös, engem is zavart annak idején.
A tengerpartban egyébként sem a viz a legjobb, hanem a kagylóók amiket gyűjteni lehet :))

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.06.12. 09:53:24

@Chosy: tudom hogy elvan sekély vízben is, de nem nagyon merészkedik olyan közel az emberekhez, ha nem muszáj.. szóval még a strandon van a legnagyobb biztonságban az ember:)

Hát strandon nem tudom mennyi kagyló lesz.. de csak járunk valami kevésbé közkedvelt helyen is.. amúgy a kagylók a levegőn már nem olyan szépek.. ritka ha úgyis mutatós..

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.06.12. 22:59:47

Bakker, belőletek se lesz vadvízi kajakos :-)))
Semmi rosszindulat, csak erre sodródtam ;-)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.06.13. 11:25:51

@úriparaszt: ööö.. én kenuztam a dunán, és van vizijártasságim is (komolyan 50ft-ért).. sőt, a kenuban én voltam a kormányos.. de ma már nagyon nehéz elképzelni, mikor átmegyek vmelyik hidon, hogy jézusom, én ezen "hajóztam" egy hétig!
:) én szeretném a vizet.. csak ő nem szeret engem (vagy túlzottan is:)

amúgy akár rosszindulatú is lehetsz, nem számít, max lehurrogunk, ha olyanunk van:))

először egyébként kalózt olvastam :)

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.06.13. 13:59:34

@Ypszi: Hmm, és mikortól/mitől datálódik a víziszony? :-O

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.06.14. 17:52:18

@úriparaszt: onnantól, hogy gyerekkoromban majdnem belefulladtam, 2x

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.06.14. 18:38:51

@Ypszi: Ez még a kenuzás előtt vagy után volt? :O
süti beállítások módosítása