LIVE 10.04.30.



09.09.11.

Csacsogunk

Cinkék

Követőradar:)

Qqts

Belerúgok

2009.09.16. 18:43 Ypszi

mert ilyen vagyok, és mert nincs más választásom. Fáj nekem is, de mégis továbblépek. Nem tehetek róla, ilyen vagyok. Megbántom, mert figyelmetlen vagyok. Visszabánt. Nem orrolhatok rá, igaza van. De mégis fáj. Fáj ahogy visszaüt, és bosszant, hogy rosszabbul viselem, mint ő. Szitkozódom, aztán megfogadom, hogy nem csinálok ilyet többet. De talán már aznap, talán másnap, de lehet hogy két óra múlva újra megtörténik. Az élet márcsak ilyen körforgalom, ugyanaz a folyó, ugyanaz a láb, semmiből sem tanulunk. Pedig hányszor, de hányszor üvöltöttem már fel sajgó lábujjal, hogy soha többet nem rakom azt a rohadt vizestálat a konyha közepére!

A hűtőmben energiapiramis van, vagy valami más természetfeletti uralkodik a szavatosság felett, mert a napokban benéztem, és azzal a szent meggyőződéssel nyúltam a répák után, hogy nem hagyják majd magukat, már tudnak mivel kapaszkodni a rácsba, a salátásüvegbe. Már láttam előre, hogyan csúszik le kapkodó kis csápjuk a pálinkásüveg kupakjáról és végső elkeseredésükben milyen erősen csimpaszkodnak még egy utolsóremény-tekintettel az ajtóba. De nem. A június 12-én vásárolt répákok frissek és életerősek voltak, csak az áprilisiak között akadt pár aszott vénség. Az ő haláluk ostoba volt és értelmetlen, a többieket viszont vígan áldoztam fel a rágcsálás oltárán.

Rájöttem arra is, hogy hetente egyszer rebootol a szervezetem, ilyenkor kiütődök teljesen, fél napokat alszom* és 2 napig kómás vagyok. Aztán jöhet megint az összevissza élet, a reggel fekvés, a 30 órás nap, már csak a két hold hiányzik az életemből. Mindig lenne mit ugatni.

A héten egyébként rendet is teremtettem a lakásban. Aki ismer, régóta, mondjuk 15 éve, az tudja, hogy én mindig takarítok, bár ez sohasem látszik meg, mert ez inkább amolyan ürügy csak arra, hogy miért nem megyek sehova. De igazából én tényleg mindig akarok takarítani ilyenkor, csak aztán hirtelen fáradt leszek, majd holnap, meg különben is tanulnom kell, dolgoznom kell, fáj a torkom, és behozok még egy poharat, hogy növeljem a fejetlenséget, és rádobok még egy pólót a szennyes halom tetejére. Most viszont nem csak látens rend van, nincs összezipelve a szoba, ha a szekrényajtót kinyitom, nem zúdul rám ezerféle, oda nem illő dolog, amit csak úgy bedobáltam, hogy fenntartsam a rend látszatát.
Hogy hogyan csináltam? Találtam magamnak egy elfoglaltságot, ami időigényes, és hogy ne únjam halálra magam, amíg dolgozik a gép, időnként elraktam ezt-azt. Kivittem egy poharat, vagy épp nem cseréltem le az 5 perce behozott tisztát egy másikra, amit elővettem, igyekeztem eltenni, és szép lassan, napról napra egyszer csak rend lett. Magam sem értem, ez nem jellemző, szóval valami káosz biztos történt valahol a világban, csak hogy egyensúlyban legyünk, meg adjunk a harmóni(k)ának.

Álmomban még szóvicceltem is a csónak-csóknak (-nak-nek, érted) párossal, de hogy miért, arra már nem emlékszem.

A héten volt először, nem is tudom mióta, hogy teljesen magamtól mostam fogat, és nem azért, mert a teendő-listámra volt felírva. Igen, a napi dolgokban teljesen életképtelen vagyok, mikor az utcára lépek, mindig lecsekkolom, hogy cipő, nadrág, felső - persze nem akkor kéne, de jobb későn, mint soha -, mert egyszerűen nem emlékszem, hogy tényleg felöltöztem-e. Ugyanígy nem számít, ha látom a fogkefét, vagy a szappant, pedig már a mosogatóhoz raktam ki, hogy kávéfőzés közben (arra persze van eszem!) lássam, de sosem vonok le ezekből következtetéseket, mert észre sem veszem. Pl a cukrot is mindig ugyanoda teszem, mégis minden egyes alkalommal keresgélem. Ciki, nem ciki, ez van, de legalább tudok róla, na meg kezelem is, listával.

A lista. Sokszor próbáltam már összehozni, de az a baj, hogy ha leírom mit kell tennem, akkor is elfelejtem, mert nem nézem meg, ahova leírtam. Ugyanis ha elfelejtem, hogy leírtam valami fontosat valahova, akkor nem is keresem. Filofax mint olyan nem játszik, mindig hordtam magamnál, mert sose vettem ki a táskámból, ergo meg se néztem. Ha mégis kivettem, és írtam bele, elfeledkeztem a műveletről, vagy nemes egyszerűséggel nem raktam vissza. Így vagyok a vásárlós cetlikkel is. Megírom - mit írom! szerkesztem! - a megvásárolandó dolgok sorát, aztán a boltban jövök rá, hogy otthagytam az asztalon. Mindig. Tényleg mindig! Próbálkoztam a telefonba pötyögéssel. De az macerás. A számítógép se jó, mert van amikor napokig be se kapcsolom. Szóval kitoltam magammal, és vettem egy nagy táblát, ami mágneses, meg lehet rá firkálni is jól, ezt feltettem oda, ahol a legjobban zavar, és arra írom rá nagy betűkkel, ami éppen eszembe jut. Napjában ezerszer nézek rá, és bár garancia így sincs semmire, sokkal nagyobb az esélyem arra, hogy megcsinálom/megnézem/megkérdezem azt, amit felírtam rá. Vagy ha megunom, akkor csak letörlöm, hogy ne idegesítsen már tovább :)

Igazából a rend nem 100%-os, mert vasalni kéne, és van még egy doboznyi cuccom, amit még el kellene tenni, de a lakás állapota magamhoz képest kb a csodával határos. Ezt a Vatikán is megerősítette, küldtem nekik képeket.

Az is kiderült, hogy mindegy, hogy jó vagy rossz idő kerekedik, nekem fáj a fejem, elállíthatatlanul, sírva fejfájni viszont nem jó dolog, és napokig morcos vagyok ettől. A legutóbbi viharban meg jól meg is fáztam, mert nekem villámokat kellett filmeznem az esőben, zokni nélkül, és azt még nem is említettem, hogy én félek a viharoktól, és nem szeretem a villámokat sem, szóval itt tényleg készül valami.

A lakásból továbbra sem szívesen lépek ki, bár mikor a héten egyszer lementem tejért, valamikor du/este 7-kor, és már sötétedett rendesen, égtek azok a sárga lámpák az utcában, nem volt tömeg, hűvös levegő terjedt szanaszét, és a fákon a szuicid leveleken már látszott, hogy várják az alkalmat az ugrásra, szóval akkor valahogy feltöltődtem energiával, hirtelen, a kaputól úgy három méterre, és mosolyogtam, és örültem hogy az utcán vagyok, mert jó érzés volt ebben a kirándulóidőben kinn lenni, érezni a levegőt, hallani a szürkületet. Én ellennék úgy, ha csak ősz és tavasz létezne. Szeretem a napsütést, de a meleget nem, a hideget meg szeretném, ha nem fáznék, viszont sokkal jobban bírom, bár nagyon vesés vagyok :/

Aztán még fel is bosszantottak nemrég, de nagyon. Annyira, hogy hirtelen felindulásban inkább csendben maradtam, mert nagyon anyáztam volna, és azt én nem érzem megoldásnak, másokkal ellentétben.

A macskák között a rend és béke és nyugalom teljesen helyreállt, mióta működik az erkély-project, Koki abszolút kinti macska, csak néha jön be aludni, de azóta, hogy megmutattam neki, hogy felmászhat a kis lábtartóra, azon alszik inkább, és csak ritkán jár be. Általában ilyenkor méltatlankodik valamin, vagy az alom minőségén, vagy a galambfelhozatalon, esetleg hogy 2 órája nem simogattam meg. Ilyenkor üzletelünk, én megsimogatom, ha ő cuki, és akkor mindenkinek jó. Prücsök továbbra is a nyakamon lóg, de neki is bejön ez a bigbrother-feeling, hogy megkukkolhatja a kukásautót, amire mindig is nagyon rá volt kattanva, vagy beleshet a szomszéd irodába, meg kihallgathatja a szomszédokat. De amúgy továbbra is lábnál-kéznél-hajnál van. Szeretem.

 

*A sok alvás az relatív, mert egyben sosem tudok 2-3 óránál többet aludni, sőt, szerintem átlag óránként ébredek fel. Mászkálok, eszek, iszok, macskát simogatok, kapcsolgatom a tv-t, olvasok, aztán folytatom. Amikor kidőlök, akkor az első lefekvés és az utolsó felkelés közötti időtartam nő meg 6 óráról mondjuk 12-18-ra. Szóval kipihent nem leszek, viszont krva sok időt elbszok. :(

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ypszi.blog.hu/api/trackback/id/tr381386839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ziebi 2009.09.17. 01:16:32

Pakolni jöhetsz hozzánk is...hozhatod a macskeokat is. :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.17. 01:53:31

@Ziebi: majd akkor lesz ez aktuális, ha az őrület állandósul rajtam :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.17. 08:52:19

@Ziebi: :DDD mintha annyira jellemző lenne a káosz nálatok, és ezen csak én segíthetnék:) ez az év vicce, te :D

P_anka 2009.09.17. 18:46:09

Káosz az nálunk van :) Pedig még macska sincs, csak a szomszédé jön rendszeres éjszakai ellenőrző körútra :D Mondjuk a három gyerek sem segít túl sokat a rendnek körvonalazódni :/

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.17. 20:10:28

@P_anka: hát nekem nem volt 1 gyerek sem, aki miatt ne körvonalazódhatott volna, és ugye egész nap itthon vagyok.. elég nagy baj, h eddig sosem volt igazán rend :)

P_anka 2009.09.17. 20:51:02

@Ypszi: Már miért lenne baj? Egyetlen esetben baj: ha neked gondot okoz. Ha nem: kinek mi köze hozzá? Szoktam mondani, akinek nem elég nagy a rend nálunk, jöhet pakolni, nem zavarom el :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.09.17. 20:57:33

@P_anka: hát azért baj elsősorban, mert engem mindig is zavart.. sztem 15 éve nem volt olyan, h napokig sikerült megtartanom a rendet.. :) már kb 3 napja tart :))
süti beállítások módosítása