LIVE 10.04.30.



09.09.11.

Csacsogunk

Cinkék

Követőradar:)

Qqts

Siket színészek..

2009.08.08. 17:05 Ypszi

Szóval az van, hogy néha felfigyelek dolgokra (milyen meglepő), és utána nézek. És kellmesen csalódok, meglepődök.
Az van, hogy újabban, hogy az AXN-t fogom végre az AXN helyén, és nem a BBC-t, megint nézem a Sue Thomas - FBI (F.B.Eye, de mindegy) c. sorozatot, ami arról szól, hogy Sue Thomas ügynök siket, ami azért jó, mert lehallgatókészülék nélkül tud szépen szájról olvasni, mennek a kézjelek ezerrel, meg egyébk nyalánkságok, nem egy CSI, de kellemesebb időtöltés aaaa.. izé.. másnál. Szóval az ügynököt alakító Deanne Bray valóban siket.
Ezt persze azután néztem meg, hogy ugyanaz a lányzó tűnt fel a Nancy ül a fűben (vagy Spangli) c. sorozatban, mint a Jerichoban, és mindkét helyen siketnémát játszik. És Shoshannah Stern (tökjónév) valóban nem hall.

Abszolút kellemesen rökönyödtem meg. Örülök. Mármint nem annak, hogy siketek, hanem hogy ezekszerint így is lehet érvényesülni hálivúdban :)
Na mindegy, szóval érdekes, na.. de hogy engem miért érdekelnek ilyen infók? Meg olyanok, hogy melyik színész laktózérzékeny.. pff...
 

11 komment

Címkék: érdekes

A bejegyzés trackback címe:

https://ypszi.blog.hu/api/trackback/id/tr851296706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bioLarzen 2009.08.09. 02:02:19

Örök kedvenc sorozatomban, a West Wingben is játszik egy süketnéma színésznő, Marlee Matlin, aki, ha jól emléxem, szintén Tleg az.

bio

bioLarzen 2009.08.09. 02:06:14

Shoshanna Stern pedig feltűnik Obama méltán híressé vált kampánydal-videojában:

www.youtube.com/watch?v=SsV2O4fCgjk&feature=fvst

(2:02 körül tűnik fel)

bio

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.08.09. 04:17:55

@bioLarzen: igen, ő is az.. ő a szerepei szerint is az volt? Szerintem nem láttam a filmjeit. Mondjuk egy Vészhelyzet epizódban jelbeszéd-tolmácsot játszik, és egy CSI-NY részben is kiderül az imdb szerint, szóval valószínűleg.

Amúgy Deanne a CSI-ban is szerepelt mikor egy siket gyerek hal meg, és abban a részben derül ki, hogy a Grissom ismeri a jelbeszédet :)

Azért fura, mert ugye az egy dolog hogy ezeket a szerepeket velük játszatják, és akkor nem bénáznak a jelbeszéddel. De van olyan szerepük is, amiből nem derül ki hogy siketek? Hiszen azt is megtudják csinálni. Ehhez persze ismerni kéne az összes filmet, amiben szerepelnek:)

bioLarzen 2009.08.09. 10:48:58

@Ypszi: a West Wingben süketnémát játszik, egy közvélemény-kutatási szakembert, akit a kormányzat felbérel, később visszahozzák a sorozatba picit azáltal, hogy az egyik főszereplő beleszeret.
A többi szerepére nem emlékeztem, a csí-bélire sem, pedig azt a részt, amit mondasz, láttam is.

Annak amúgy én nem látom akadályát, hogy "normális" szerepet játsszon, max kicsit nehezebb felvenni, nem nagyon lehet audio cue-kra építeni a jelenetszerkesztést, illetve, persze, utószinkron kell, ha néma is, nemcsak süket szegény.

Ha pedig a West Winget nem láttad, akkor sürgősen pótolni! Egyszerűen kötelező! :)

bio

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.08.09. 11:44:49

@bioLarzen: amelyikről írtam CSI részlet, abban Deanne játszik, Marlee a new yorki félében játszik, azt az epizódot nem ismerem (a 3 közül a NY köt le a legkevésbé:)

Miért lenne nehezebb? Hiszen pl Deanne is beszél közben, és szinkronja is van, nem süketnémát játszik, csak süketet. Ergo, akkor sima szerepük is lehetne. Aki mondjuk néma is, ott a többi színésznek gondolom azért nehezebb lenne a dolga.

Mi a különbség a szinkron és az utószinkrön között?

Sőt, nem is hallottam a West Wingről.. de igyekszem pótolni :))

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.08.09. 11:46:50

@Ypszi: ááá.. becsapódtam.. hogy az elnök emberei! Az angol cím nagyon félrevezetett.. hát láttam abból pár részt, de nem kötött le.. persze nem az elejétől, szóval lehet hogy úgy kéne nézni. Amúgy ez ilyen politikáról szóló vmi, és én ahhoz nem értem, valszeg ezért nem értettem a látott rész negyedét sem.. nem függött össze nekem semmi semmivel..

bioLarzen 2009.08.09. 12:09:55

@Ypszi:

A szinkron az az, amikor az idegennyelvű filmre magyar (vagy más :D) nyelvű párbeszédeket, narrációt stb. raknak. Utószinkron az az, amikor az eredeti felvétel hangsávja nem használható (túl zajos, mondjuk, egy utcai snitt, vagy beledudál egy autó, stb...), azért - általában magukkal a szereplő színészekkel - később stúdióban újra elmondatják a szövegeket, és azt rakják a filmbe (pölö az Üvegtigris DVD extra-anyagai között van egy rövid darab, ami az utószinkronon készült, épp Kállai Feri bá', mondja fel a filmben lévő egyetlen "hol lehet itt pisilni" mondatát :D). Vagy, van olyan is, hogy a szereplő hangaj nem eléggé jó vmiért, és akkor másik színésszel, akinek megfelelő(bb) a hangja utószinkronizélik. Jó példa erre a Linda c. sorozat, aminek első pár részében még Deme Imre alakítja Linda rendőrfőnökét, de ő a forgatások közben meghalt (ezért szerepel a Lindákok főcmében a "Deme Gábor barátomnak" felirat az elején), és valami okból Vayer Tamást szemelték ki a pótlásár, aki kétségkívül hasonlított Demére - de nem színész, hanem látványtervező meg ilyesmi. A hangja nem lehetett vmi túl jó, mert végig a sorozatban Tolnai Miklós hangján beszél. A dolog pikantériája, hogy egy epizódban maga Tolnai is feltűnik egy német üzletember szerepében, és, mivel nem merték megkocjkáztatni, hogy ugyanaz a hangja legyen, ŐT IS UTÓSZINKRONOZTÁK, ha jól csal az emlékezetem, Reviczky Gábor hangján :D :D :D

Na, dióhéjban ennyit a zutószinkrnról :D

bio

UI: kókusz...

bioLarzen 2009.08.09. 12:10:30

@Ypszi: hidd el, anélkül is lehet élvezni, hogy az embert lekötné a politika.

bio

bioLarzen 2009.08.09. 12:11:54

@bioLarzen:
bocs, Deme Gábor lesz az...

bio

bioLarzen 2009.08.09. 12:13:31

Namost, itt hirtelen eltűnt egy jó hosszú hozzászólásom a zutószinkronok mibenlétéről... Gondolom, a szokásos blogponthu-s blogmotor szarakodásról van szó, állandóan csinálja, és majd minnyá előtűnik újra a hozzászólás (lásd még "wshful thinking")

bio

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.08.09. 12:24:52

@bioLarzen: öö, én azt hittem, hogy mindig van szinkron, mert hogy annyi zavaró lehet a felvételkor.. így akkor értem..

Hát, ha nem értek vmit, akkor nem tudom élvezni:)
süti beállítások módosítása