LIVE 10.04.30.



09.09.11.

Csacsogunk

Cinkék

Követőradar:)

Qqts

Osztályos, vagy Nappali Kórházi kezelése javasolt...

2009.05.14. 12:20 Ypszi

Ez van kéremszépen.

Reggel a ragyogó napsütéses Miskolcról elindultam Pestiába. Utsó pillanatban még visszamentem egy vékony pulcsiért, mert mégiscsak hüvöske az idő hajnalban. Nos itt már rendesen esett, esernyőm nincs, kapucnim nincs, egy vékony póló, meg egy vékony pulcsi van rajtam, szóval a cidriző ázott veréb hozzám képest ipari tanuló.

Busszal csak a huszár utcáig mentem, mert hogy ott van árkádok, és van időm a pszichodokiig. Nos az árkádoknak a huszár utcánál a vége van, nem az eleje, ha a blaha felé megyünk. Nagyon nem esett persze. Csak rosszul. Utána meg már mindegy volt, legyalogoltam a vilit is a dokiig.

Sikerült időben bejutnom, a kapott időpontra. Ilyen még nem volt. Nos, közölte a dokinő, hogy ez a fajta elszeparáltság, amit én művelek, az nem normális, és mivel nem haladunk ezért ha meg akarom élni a gyógyszerek hatását, akkor drasztikusabb megoldásra van szükség, be kéne feküdnöm a pszichiátriára, esetleg még megoldás a nappali kórház, amikor heti 5 napot benn tölt az ember, de otthon alszik.

Én azt hittem, hogy ezt a dolgot megúsztam, mert az alvászavarom miatt lettem legutóbb megfenyegetve a kórházzal, de csak nem. Persze elképzelhetetlen számomra, hogy befeküdjek, egyszerűen nem létezik, hogy több éjszakát ne otthon töltsek. Főleg, hogy ki tudja mennyi időre. Persze másnak biztos ezt javasolnám, hogy ez a leggyorsabb megoldás, de tudom, hogy nem bírnám ki. Itthon is rettegek éjszakánként, persze, majd egy vadidegen helyen, vadidegen emberek között szeretnék begyógyszerezve aludni.. na jó, ezt felejtsük el. Marad a második lehetőség, de az meg csak Miskolcon jöhet szóba.. szóval most az lesz, hogy megkérdezem itt a kórházat, hogy itt van-e ilyen.. remélem igen.. mert valamit azért tényleg kezdeni kéne már ezzel az egész szarsággal.

Persze utóbbi időben jobban érzem magam kicsit, többet is trécselek, a netet is újra kezdem szélesebb körben használni, de ez állítólag önámítás, becsapás, és igaza is van, mert mikor megkérdezte, hogy kivel tartom személyesen a kapcsolatot, meg kellett mondjam, hogy egy, azaz 1 emberrel összesen, és az sem minden napos. És akkor azt mondta, hogy túl fiatal vagyok én ahhoz, hogy ennyire elzárjam magam a külvilágtól, főleg hogy igazából én sem szeretném elzárni magam, úgy igazán. Erre azok a húsvér emberek késztetnek, akik mindig tesznek arról (még ha nem is tudatosan), hogy újra és újra ne lássam értelmét bármilyen nemű emberi kapcsolatnak. Megvan a tapasztalati úton szerzett félelmem az emberektől, ezt felnagyítja a születésem óta létező elkülönülési vágyam.

A lényeg, hogy ez nem tesz jót a bipoláris világomnak, mert nem tudok kikászálódni. Fasza. Sehogysem jó ez, és tudom, hogy egyedül ezt nem tudom megoldani, így el kell fogadnom, amit a doki mond. Hogy mi lesz akkor, ha itt nem tudok ambulánsan bejárogatni, azt nem tudom... jó a fantáziám, de elképzelésem sincs a dologról.

Amúgy meg annak örömére, hogy szarrá áztam, most itt ülök a mekiben az ingyenwifi miatt, kinn röpködnek a mínuszok, itt meg megy a légkondi, és lefagyok. Hát normálisak ezek???

És még jól le is lettem különcözve.

Miért nem divat manapság remetének lenni? Wifis barlanggal?

19 komment

Címkék: para bipoláris antiszoc

A bejegyzés trackback címe:

https://ypszi.blog.hu/api/trackback/id/tr961121092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cho. 2009.05.14. 14:12:22

"főleg hogy igazából én sem szeretném elzárni magam, úgy igazán. Erre azok a húsvér emberek késztetnek, akik mindig tesznek arról (még ha nem is tudatosan), hogy újra és újra ne lássam értelmét bármilyen nemű emberi kapcsolatnak"

Ezt abszolút meg tudom érteni, én is hasonlóakkal küzdöttem/küzdök az utóbbi években. Sokat szívattak, főleg munkahelyeken szerettek kifúrni (csakis nőnemű) kollégák, én pedig békés ember vagyok, nem szeretem a komfrontálódást. Csak a sokadik alkalom után már teljesen összezuhantam, mert sosem éreztem úgy, hogy bárkinek is okot adnék arra, hogy rossz szemmel nézzen rám.
Éppen ezért valószinű, hogy ősztől elkezdek egy TB-bérszámfejtőit és utána otthonról fogok vállalkozásban bedolgozni. Teli a tököm a viperafészkekkel meg a furkálódással.
Azonkivül rengeteg barátban és családtagban is csalódtam már, nem is kicsit, nem is keveset.
Szóval ezt a részét értem.
De azért meg kell próbálni kicsit derűsebben nézni a külvilágot - muszáj ! - mert nem lehet elzárkózva élni örökké, előbb-utóbb úgyis eltalálnak hozzád a megfelelő emberek akik nem basznak át és kibújsz majd a barlangodból. :)

Cho. 2009.05.14. 14:20:48

A betegségedről: gondolom azért nem minden előzmény nélüli a dolog. Vannak hajlamos emberek, és vannak hajlamosítő tényezők, amik elsősorban a gyerekkorból erednek.
A kettő együttállása szokott hasonló kórtüneteket eredményezni.
Nagyon sajnálom, hogy beleegyeztél a gyógyszeres kezelésbe. Szerintem hiba.
Mint ahogy az állami pszichológus is az, ha ahhoz jársz.
Fizetőshöz kell menni, minimum sok helyről ajánlott szakemberhez.
Egy megfelelően képzett pszichológus nem fog neked gyógyszereket felírni (maximum enyhe szorongáscsökkentőt), hanem feltárja az okokat és megfelelő mentális kezeléssel hosszú idő alatt de feloldja a probléma forrását benned.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.14. 16:24:13

@Chosy: cinkefelhőben a bipoláris alatt megtalálható..

szerintem meg a gyógyszeres kezelés jó, mert ez kémiai folyamat, és azt gyógyszerrel lehet kezelni.. a neurotranszmittereim lelkére nem lehet beszélni.. a bipolárisság azilyen.. persze ettől még vannak olyan problémák, amiket ki kell dumálni, de a legnagyobb gondot nem az okozza.... az alap probléma az agyam kémiájával van..

mint ahogy van olyan depresszió, ami azért van, mert vmi rossz történik, van olyan, ami b-vitamin hiányból ered, van, amit litiummal lehet kezelni..tehát nem minden agybajt lehet megoldani beszélgetéssel, mert ha nem az a gond, akkor nem is lehet úgy kezelni..

és persze nem mindenre megoldás a gyógyszer sem.. de ha kémiai dolgokról van szó, akkor meg nincs más lehetőség szerintem.. esetleg kérhetnék másik agyat :))

Cho. 2009.05.14. 16:35:55

@Ypszi: ÉLetemben nem hallottam még kémiai eredetű depresszióról, pedig középszinten tanultam pszichológiát. Addig rendben van, hogy bizonyos elemek hiánya (pl. a lítiumé igen) növeli a depresszív hajlamot, de csak növeli, és nem okozza. Nem ugyanaz.
Olyan nincs, hogy veledszületett mániás depresszió. Én legalábbis úgy tudom.
Mindennek oka van. Nem fizikai, lelki.
A bipolaritás pláne ilyen.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.14. 16:42:00

@Chosy: jó hát leegyszerűsitettem.. ettől függetlenül szerintem a gyógyszer azért jó, mert addig is, amig az ember kidumálja magából a dolgot, addig is hat vmi..
a dumálás sokáig tart.. és lehet h az ember hamarabb kiugrik az ablakon, mint hogymegoldást találjon
a gyógyszerrel fel lehet gyorsitani ezt a folyamatot, addig is stabillá tehet, és szépen el lehet hagyni, és maradhat a duma..

nekem ez igy logikusnak tűnik

Cho. 2009.05.14. 16:42:46

@Chosy: Viszont olyan van, hogy genetikai alapon öröklöd a központi idegrendszer érzékenységét, ez evidens.
De ez ugyanolyan mint a rák. A hajlam és a fokozott kockázati tényezők együttállása hozza elő a betegséget. Egy boldog ember lítium nélkül is boldog marad.
Tehát max ezt így tudom elképzelni:
Öröklés + Nyomelemek hiánya + Stresszkörnyezet.

Cho. 2009.05.14. 16:45:15

@Ypszi: Ha szétnézel a történelemben, akkor látni fogod, hogy hiába tűnik logikusnak, az esetek nagy részében a kimenetel nem pozitiv irányú gyógyszeres kezelés folyományaként.
Semmiképpen nem értek egyet.
De persze te tudod, ha úgy érzed neked segit.. De ez csak ideiglenes segitség, örökre a gyógyszer sosem fog meggyógyitani csak tüneti kezelés.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.14. 16:49:08

@Chosy: egyébként pl volt akiről úgy derült ki, h lisztérzékeny, mert magatartásproblémák lettek a suliban, agressziv lett, meg depressziv.. és az vitaminhiánytól volt:)

a pszichiáternő egy barátomat már rendbetette, ezért fogadom el.. amúgy voltam már agyturkászoknál, és nem győztek meg...

Cho. 2009.05.14. 16:58:20

@Ypszi: A nagy részük a "szakembereknek" amúgy csak ilyen épphogy kettessel átcsúszott jódiplomás ember.
Tudom, a mi osztályunkból is olyan gány emberek mentek felsőfokúra tovább, hogy ihaj!
Még állatgondozónak is rosszak lennének nemhogy pszichológusnak..
És ezen a diploma sem segit mert ez pont nem az a szakma, amit magolni kell.

Cho. 2009.05.14. 16:58:54

@Chosy: Vagyis kell, de az bőven kevés a boldogsághoz.

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.14. 17:04:11

@Chosy: mondjuk ez pszichiáter..
de akiknél voltam.. majd irok arról is.. pff.. annyit mondok, h egyik megkérdezte, h milyen névszó lennék legszivesebben.. no komment.. (az se tudtam mi a névszó:)

Ziebi 2009.05.14. 20:00:07

Én sem vagyok a gyógyszeres terápia híve, de elfogadom hogy van amikor már nincs más lehetőség, kell hogy kirángasson picit a veremből, mert nincs az a beszélgetés ami megtenné. Persze ehhez is kell egy JÓ szakember hogy meglássa milyen mennyiségű gyógyszer kell és meddig.
Szurkolok Ypszi, és jó ha belátod hogy igaza lehet a dokinak, és hogy kell a segítség.
Én sem gondolom hogy normális ennyire bezárkózni, de megértelek mikor azt mondod hogy sok a rossz tapasztalat a világgal...nehéz ez...mégis azt mondom érdemes kinézni .:) Max kevesebb bejegyzésünk lesz :)
Kitartás, veled vagyunk :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.15. 04:15:47

@Ziebi: hát igen, a gyógyszerbeállítás miatt kellene ez a folyamatos kontroll.. tök értelmesen elmagyarázta a dokinő, de nekem már csak az dübörgött a fejemben: kórház kórház kórház.. idegenek.. idegen hely.. rossz rossz rossz.. úgyhogy nem igazán fogtam fel, hogy mit magyaráz.. ma az volt, h ő beszélt:)

Amúgy a bejegyzések jól működnek levezetésnek, ezt már észrevettem... kicsit megnyugtat..

Ziebi 2009.05.15. 06:31:54

Nincs valami mód arra hogy külön szobát kapj esetleg pízért? Tényleg nem egy leányálom, de tegyük fel hogy van wifi. Na? :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.15. 06:41:09

@Ziebi: hát ez igy már jobban hangzik:D de nem hiszem.. meg akkor zárhatónak is kell lennie, de attól még mindig idegen hely és idegen emberek...
barátnál is nehezen alszom, az idegen hely miatt..
a bejárósat kéne elintézni vhogy, de hát majd kiderül, hogy milyen lehetőségek vannak.. viszont én ezzel csak jövő héten vagyok már hajlandó foglalkozni, addig átrágogatom magam a dolgokon..

Ziebi 2009.05.15. 06:52:32

Sok idegen ember? Ne viccelj, mennyi blogtéma! :) Mindegyik egy külön állat :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.15. 07:11:54

lőnének a terápiának, mert a gépen ülnék, és kirekeszteném a világot, ahogy itthon is :)))))

Ziebi 2009.05.15. 07:25:40

Fogd fel úgy mint egy expedíciót :) amiről majd beszámolsz :)

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.15. 07:43:48

@Ziebi: bejárós expedíció lesz ebből :) még azon is gondolkodtam, h ha nincs más, hogy pesten úgy megoldani, h 5napot ott vagyok, vkinél lébecolok éjszakánta (=éjszakánként:) 7végén meg hazajövök..
de még ez is nehéznek tűnik nekem, mert akkor is idegen helyen aludnék..
ilyen alternativákon gondolkodom..
még az a jó, h 50%-kal utazom vonaton, de akkor is 3000 egy odavissza út.. azért minden nap most nem tudnám ezt megcsinálni
süti beállítások módosítása