LIVE 10.04.30.



09.09.11.

Csacsogunk

Cinkék

Követőradar:)

Qqts

Bemutatom Naszreddin hodzsát

2009.05.06. 19:30 Ypszi

Ma kezdődnek a Miskolci Egyetemi Napok, és eltart egészen szombatig. Az egyetem szerencsére messze van, de a péntek-szombat éjszakát szerintem fülbe öntött ólommal tudom majd elviselni. Erről ennyit.

Mesék mellett a következő dolog, amivel boldogítanálak titeket, az Naszreddin hodzsa kópéságai és a könyv fejtörői:)
 

Az uralkodó kegye

   Amikor a távoli Damaszkuszból megérkezett végre a szír pasa követsége, a buharai emír úgy döntött: udvaroncait megajándékozza arannyal és igazgyöngyökkel kivarrott csodaszép kaftánokkal. Mikor aztán az emír könyvtárosára, Naszreddin hodzsára került a sor, az uralkodó egy kikészített szamárbőrt küldött a bölcsnek. Parancsát azonnal teljesítették.
   Este az udvaroncok mind felöltötték az új kaftánokat, hogy az emírt megörvendeztessék, és a szírek előtt méltóképpen mutatkozzanak az ünnepélyes fogadáson. Naszreddin hodzsa hátára vetette a szamárbőrt, és ebben az öltözékben érkezett az emír palotájába.
   Már az ajtónál nevetés és rosszindulatú suttogás fogadta a tiszteletreméltó bölcset.
- Nem nektek, hanem nekem kéne vidámnak lennem, óh nagyurak. Nagyot tévedtek, ha azt hiszitek, hogy kitüntettek benneteket. Nem vagytok képesek e világ ügyeit a bölcsesség szemével szemlélni - mondta a bölcs a rajta mulató, előkelő szír és üzbég vendégek közé vegyülve.
- Uralkodónk e tettével mutatta ki határtalan kegyét méltatlan személyem iránt. Hisz a buharai emír - sokáig éljen a mi urunk! - nektek mindnyájatoknak a palota ruhatárából küldetett kaftánokat, de csupán egyedül nekem adatott oly ruhát, amelyet saját testéről vetett le...

:) Lehetne tanulni :)
 

szerintem: (5/5)
Savaztatok: (0/5)

5 komment

Címkék: mese naszreddin

A bejegyzés trackback címe:

https://ypszi.blog.hu/api/trackback/id/tr281106792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ziebi 2009.05.07. 20:36:55

Nekem ezt nagyon ajánlották...online nem lehet valahol egyben elolvasni?

Ypszi · http://ypszi.blogspot.com 2009.05.07. 20:56:07

@Ziebi: nem találtam meg.. (de meg tudom oldani neked:)

Ziebi 2009.05.08. 00:07:27

Ypszi: persze, lééci gépeld be nekem a könyvet :D

//nehogy komolyan vegyél mert elfenekellek :D

Ziebi 2009.05.08. 00:38:53

:D

CSak szólj, adok én neked munkát bármikor szívesen :D
süti beállítások módosítása